Wp Header Logo 1936.png

تویوتا bZ7، سدان الکتریکی جدید، به‌عنوان اولین محصول جوینت‌ونچر گک-تویوتا با سیستم‌عامل کابین هارمونی OS هوآوی در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شد.

اکستریم اکستریم

تویوتا bZ7 که توسط جوینت‌ونچر گک-تویوتا برای بازار چین توسعه یافته، اولین مدل این همکاری است که به سیستم‌عامل کابین هارمونی OS هوآوی مجهز شده است. پس از رونمایی نسخه کانسپت در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۴، نسخه تولیدی bZ7 در شانگهای با تغییراتی مانند جایگزینی آینه‌های دیجیتال با آینه‌های فیزیکی و افزودن دستگیره‌های در سنتی، آماده عرضه به بازار شده است. این سدان برقی تا پایان سال ۲۰۲۵ در چین به فروش خواهد رسید.

bZ7 از طراحی آشنای خودروهای الکتریکی تویوتا استفاده می‌کند. نمای جلویی با چراغ‌های باریک C شکل و طراحی بسته ظاهری آینده‌نگرانه دارد. حسگر لیدار روی سقف، نشان‌دهنده قابلیت‌های پیشرفته کمک‌راننده است که احتمالاً از سیستم رانندگی خودکار هوآوی بهره می‌برد. در عقب، چراغ‌های سراسری و باله کوچک، حس پویایی را تقویت می‌کنند. از نمای جانبی، سقف شیب‌دار که به باله عقب متصل می‌شود، همراه با دستگیره‌های نیمه‌مخفی درها و رینگ‌های ۲۱ اینچی چندپره، ظاهری اسپرت و آیرودینامیک ایجاد کرده است. این خودرو با طول بیش از ۵ متر، بزرگ‌تر از کمری و رقبایی مانند تسلا مدل ۳ و بی‌وای‌دی سیل است و با مدل‌هایی مانند بی‌وای‌دی هان و شیائومی SU7 در چین رقابت می‌کند.

کابین bZ7 با تمرکز بر فناوری و راحتی طراحی شده است. صفحه‌نمایش مرکزی شناور که از سیستم هارمونی OS هوآوی بهره می‌برد، همراه با صفحه آمپر دیجیتالی، تجربه‌ای پیشرفته و تکنولوژیک را فراهم می‌کند. فرمان سه‌پره، پدهای شارژ بی‌سیم در کنسول مرکزی و نورپردازی در نقاط مختلف کابین، حس لوکسی را منتقل می‌کنند. سقف پانورامیک شیشه‌ای نیز فضای داخلی را روشن‌تر و جادارتر کرده است. سیستم هارمونی OS هوآوی، قابلیت‌هایی مانند بهبود کیفیت تصویر با هوش مصنوعی و کاهش تأخیر در سیستم‌های ایمنی فعال را ارائه می‌دهد. این کابین پیشرفته، bZ7 را به گزینه‌ای جذاب برای خریداران چینی تبدیل می‌کند که به فناوری‌های هوشمند اهمیت می‌دهند.

تویوتا هنوز مشخصات دقیق پیشرانه bZ7 را اعلام نکرده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود این سدان از موتورهای الکتریکی و باطری‌های لیتیوم فسفات آهن بی‌وای‌دی استفاده کند. برخی منابع پیش‌بینی کرده‌اند که این خودرو در نسخه‌های تک موتوره و دو موتوره با شتاب و قدرتی قابل‌رقابت با بی‌وای‌دی هان عرضه شود. جوینت‌ونچر گک-تویوتا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ تعداد ۱۷۱,۴۷۷ خودرو فروخته که نشان‌دهنده رشد ۱۹.۳ درصدی نسبت به سال گذشته است. سری bZ این شرکت در حال حاضر شامل کراس‌اوورهای bZ3X و bZ4X است و bZ7 به‌عنوان مدل پرچم‌دار این سری، رقابت در بازار برقی‌های چین را تقویت خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *