Wp Header Logo 73.png

هیوندای اینیتیوم کراس‌اوور هیدروژنی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی بیش از ۶۵۰ کیلومتر است که در نیمهٔ اول سال آینده راهی بازار می‌شود.

اکستریم VX اکستریم VX

هیوندای اقدام به معرفی کانسپتی با نام اینیتیوم کرده که پیش‌نمایش یک شاسی‌بلند هیدروژنی برای تولید در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۵ خواهد بود تا جایگزین نکسو شود. اینیتیوم در زبان لاتین به معنی آغاز یا اول است که هدف هیوندای برای تبدیل شدن به پیشگام خودروهای هیدروژنی را نشان می‌دهد. این کانسپت زبان طراحی جدیدی را برای هیوندای معرفی کرده که با نام «هنر فولاد» شناخته می‌شود و قرار است در خودروهای تولیدی این شرکت مورداستفاده قرار گیرد.

در طراحی بیرونی اینیتیوم، عناصری از آیونیک ۵ و سانتافه باهم درآمیخته شده است. ازجمله ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این ماشین می‌توان به گرافیک جعبه‌ای شکل چراغ‌های LED، صفحات محافظ برجسته، طراحی منحصربه‌فرد ستون C و شیشه زیاد شیشهٔ عقب اشاره کرد. این کانسپت روی رینگ‌های ۲۱ اینچی با طراحی آیرودینامیک قرار گرفته است که توسط فلاپ‌های گلگیر برجسته‌ای پوشیده شده‌اند. روی سقف هم باربند بزرگی با چراغ‌های یکپارچه دیده می‌شود. البته تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که نسخهٔ تولیدی از رینگ‌های بسیار کوچک‌تر، ریل‌های سقف معمولی و چراغ‌های معمولی‌تر استفاده خواهد کرد.

هیوندای فعلاً تصویری از داخل اینیتیوم منتشر نکرده ولی وعدهٔ کابین جاداری را داده که برای خانواده‌ها طراحی شده است. سرنشینان عقب فضای زیادی در اختیار خواهند داشت و زاویهٔ زیاد باز شدن درهای بزرگ عقب هم باعث سهولت ورود و خروج خواهد شد. در بخش ایمنی هم این کراس‌اوور هیدروژنی به ۹ ایربگ مجهز خواهد بود و از شاسی مستحکمی با ساختار چند اسکلتی در جلو بهره می‌برد.

اینیتیوم به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت مجهز است و مخازن بزرگ هیدروژن امکان پیمودن بیش از ۶۵۰ کیلومتر را با هر بار سوخت‌گیری فراهم می‌کند. این در حالی است که هم‌اکنون نکسو ۱۶۲ اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی ۶۱۰ کیلومتری دارد. به گفتهٔ هیوندای، این رشد قدرت و برد به لطف افزایش خروجی پیل سوختی و افزایش ظرفیت باطری حاصل شده است. همچنین می‌توان از سیستم پیل سوختی اینیتیوم برای تأمین انرژی لوازم‌خانگی استفاده کرد. بزرگ‌ترین چالش خودروهای هیدروژنی اما سوخت‌گیری به دلیل زیرساخت‌های محدود است. به همین دلیل، هیوندای یک سیستم جدید برنامه‌ریزی مسیر را طراحی کرده که امکان یافتن جایگاه‌های هیدروژن را برای راننده فراهم می‌کند. این سیستم همچنین می‌تواند نشان دهد که چه تعداد خودرو در جایگاه هیدروژن موردنظر در صف منتظر هستند.

هیوندای توسعهٔ قوای محرکهٔ هیدروژنی پیل سوختی را ۲۷ سال پیش آغاز کرد ولی نکسو به‌عنوان اولین مدل هیدروژنی اختصاصی این شرکت در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد. اینیتیوم زمانی که در نیمهٔ نخست سال آینده راهی بازار شود، فصل جدیدی را در این داستان رقم خواهد زد. ابتدا اما کانسپت این کراس‌اوور هیدروژنی در نمایشگاه‌های لس‌آنجلس و گوانگژو چین به نمایش درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *