Wp Header Logo 947.png

ولوو می‌تواند با الهام از یکی از مشهورترین مدل‌های خود، نسل بعدی پرچمدارش را روانه بازار کند.

اکستریم VX اکستریم VX

ولوو یک برند خودروسازی سوئدی است که نامش مفاهیمی چون ایمنی و طراحی ساده و شکیل را در ذهن مخاطب یادآوری می‌کند. این برند قصد دارد با ادامه همین روند پرچمدار برقی آینده خود یعنی ES90 را هم رونمایی کند و آن را تا مارس ۲۰۲۵ به دست مشتریانش برساند. سوال اینجاست که اگر ولوو برای طراحی جدید خود از مدل‌های گذشته الهام بگیرد چه خواهد شد؟

پاسخ این سوال را یک طراحی مستقل به نام «جوردن رابینستِین» با طراحی یک مدل مفهومی به تصویر کشیده است. طراحی جوردن، ولوو ۲۴۰ کانسپت ۲۰۲۶ را نشان می‌دهد که با تکیه‌بر المان‌های گذشته مانند فرم‌پردازی تیز و جعبه‌ای بدنه و ترکیب آن با شاخصه‌های مدرن، خودرویی زیبا را خلق کرده است. اما چرا ۲۴۰ می‌تواند منبع الهام خوبی باشد؟

سری ولووهای ۲۰۰ که در میان سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۳ تولید می‌شدند جانشین سری ۱۰۰ محسوب می‌شدند. این سری به‌عنوان یک محصول غیرقابل تخریب و ضدضربه در دنیای خودروی شناخته می‌شد؛ درست مانند محصولات دکمه‌ای برند نوکیا در بازار موبایل. بنابراین استفاده از این مدل‌ها را می‌توان نقطه خوبی برای اشاره به میراث ولوو یعنی ایمنی بالا دانست.

رابینستین فرم‌پرداری کلاسیک سری ۲۰۰ را با فناوری مدرن و ظرافت‌هیا آیرودینامیکی یک خودروی امروزی ترکیب کرده تا این تصاویر زیبا را خلق کند. او با تصور یک پلتفرم مشترک، دو نسخه از ۲۴۰ کانسپت خود را در قالب سدان و استیشن طراحی کرده است. تناسبات بدنه بی‌شک خودروی کلاسیک ولوو را به یاد بیننده می‌اندازند اما به‌لطف بهره‌وری از رینگ‌های بزرگ‌تر، فضای کمتر شیشه‌های جانبی و ادوات مدرن بدنه مانند چراغ‌های LED و صفحه شیشه‌ای بدنه، حال‌وهوایی به‌روزتر دارند.

با وجود اینکه شکل جعبه‌ای این خودرو با راندمان آیرودینامیکی خوب مخالفت می‌کند اما طراحی یکدست‌تر سپرها، جلوپنجره و المان‌های همراه آن‌ها به بهبود وضعیت کمک می‌کند.

رابینستین به بدنه بیرونی این ۲۴۰ بسنده نکرده و تمام کابین مدنظر خود را هم به تصویر کشیده است. کابین این خودروی فرضی، میزبان یک فرمان بزرگ با فرم مدرن-کلاسیک شبیه به فرمان سری ۲۰۰، کنسول مرکزی میزبان دکمه‌های چرخشی-دیجیتال، یک نمایشگر دو بخشی یکپارچه بالای داشبورد، پوشش پارچه‌ای و بخش‌ها خشک فراوانی شده است؛ البته با توجه به ماهیت خودروهای برقی می‌توان حدس زد که جنس این قسمت‌های خشک کابین از مواد بازیافت‌شده یا پلاستیکی باشد.

ولوو تصمیم دارد نسل بعدی پرچمدار خود را بر پایه پلتفرم SPA2 شرکت مادر، جیلی، توسعه دهد که به‌صورت مشترک با شاسی‌بلند EX90 مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر دو این خودروها از بسته باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی و دو موتور برقی استفاده خواهند کرد که روی‌هم‌رفته ۵۱۷ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

مشخصا از آنجا که این رندر زیبا از نظر قانونی به شرکت ولوو ارتباطی ندارد و خودروساز یادشده هم خود یک تیم طراحی قدرتمند دارد، ۲۴۰ کانسپت رابینستین هرگز تولید نخواهد شد و در حد یک تصویر باقی خواهد ماند. نظر شما درباره این طرح چیست؟ آیا احتمال سوق‌پیدا کردن ولوو به این سبک از طراحی وجود دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۶ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *