Wp Header Logo 1125.png

درحالی‌که پاجرو سال‌ها است از روی خط تولید کنار رفته ولی میتسوبیشی در کشورهایی مثل برزیل هنوز هم شاسی‌بلندی را با نام پاجرو اسپرت عرضه می‌کند.

اکستریم VX اکستریم VX

با وجود محبوبیت رو به رشد شاسی‌بلندهای آفرودی و فروش بالای خودروهایی مثل مرسدس بنز G کلاس، لندروور دیفندر و جیپ رانگلر، میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ به تولید شاسی‌بلند نمادین خود یعنی پاجرو پایان داد و هرچند اخیراً گزارشاتی در مورد احتمال بازگشت آن منتشر شده است ولی به این زودی‌ها خبری از پاجروی جدید نخواهد بود. بااین‌حال، این به معنای حذف کامل نام پاجرو از سبد محصولات میتسوبیشی نیست زیرا این شرکت ژاپنی هنوز مدلی بنام پاجرو اسپرت را در برخی بازارهای جهان عرضه می‌کند.

این خودرو که بر اساس پیکاپ ترایتون ساخته شده و از شاسی نردبانی استفاده می‌کند، از اوایل سال ۲۰۱۸ در بازار بریتانیا هم عرضه می‌شد و به رقابت با تویوتا لندکروزر پرادو می‌پرداخت ولی پس‌ازاینکه میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ از بازار این کشور خارج شد، عرضهٔ پاجرو اسپرت هم در بریتانیا خاتمه یافت. بااین‌وجود، این شاسی‌بلند ژاپنی هنوز هم در برخی کشورها به فروش می‌رسد و در اواسط سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفتی را تجربه کرد. پاجرو اسپرت قیمت مناسبی هم دارد زیرا ارزان‌تر از قیمت حال حاضر تویوتا پرادو در بازار اروپا است.

یکی از کشورهایی که پاجرو اسپرت در آن عرضه می‌شود برزیل است. این خودرو در برزیل در تیپ‌های مختلفی بنام‌های HPE، HPE-S، لجند و لجند بلک عرضه می‌شود که آخری یک نسخهٔ ویژه با برخی عناصر ظاهری منحصربه‌فرد است. پاجرو اسپرت در برزیل با چهار رنگ بیرونی مختلف شامل سفید الماسی، خاکستری متالیک گرافیت، مشکی میکا و نقره‌ای بلید عرضه می‌شود و رینگ‌هایی از ۱۸ تا ۲۰ اینچی برای آن قابل انتخاب است. در داخل خودرو نیز یک غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید با هفت صندلی و تودوزی چرمی در دو رنگ مشکی یا بژ دیده می‌شود. در بخش امکانات، دو ردیف اول صندلی‌ها به گرم‌کن و تنظیم برقی مجهز هستند درحالی‌که در تیپ لجند صفحه آمپر دیجیتالی هم ارائه می‌شود.

پاجرو اسپرت از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربودیزل استفاده می‌کند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، سامانهٔ چهارچرخ محرک، گیربکس کمکی و قفل دیفرانسیل عقب همراه است که توانایی‌های آفرود بالایی را برای خودرو فراهم می‌کند. قیمت پایهٔ میتسوبیشی پاجرو اسپرت در برزیل از ۳۵۰ هزار رئال معادل ۵۹,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود. این رقم هرچند هم‌اندازهٔ قیمت ۵۸ هزار دلاری تویوتا پرادو در بازار آمریکا است ولی از قیمت پایهٔ ۷۵ هزار پوندی این خودرو در بریتانیا بسیار ارزان‌تر است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *