Wp Header Logo 1197.png

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:








vivo و oppo درحال بیرون کردن سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند هند


بازار گوشی های هوشمند هند در حال تجربه تغییرات عمده‌ای است. طبق گزارش جدید IDC، سامسونگ که زمانی برند شماره یک در هند بود، حالا به رتبه سوم بازار گوشی های هوشند هند سقوط کرده است.




به گزارش تجارت نیوز،

گزارش جدید IDC نشان می‌دهد که سامسونگ در حال از دست دادن موقعیت خود در بازار گوشی‌های هوشمند هند است. در حالی که vivo و oppo با رشد چشمگیر در سه‌ماهه سوم سال 2024، به ترتیب جایگاه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند، سامسونگ که زمانی پیشتاز این بازار بود، حالا در رده سوم قرار دارد و با کاهش شدید سهم بازار خود مواجه شده است.

این گزارش که مربوط به سه‌ماهه سوم سال 2024 (جولای تا سپتامبر) است، نشان می‌دهد که vivo با سهم بازار 15.8 درصد و رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته، همچنان پیشتاز بازار هند است. oppo نیز با 13.9 درصد سهم بازار و رشد چشمگیر 47.6 درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته در جایگاه دوم قرار دارد.

در مقابل، سامسونگ تنها توانسته 12.3 درصد از بازار هند را در اختیار بگیرد و با افت 19.7 درصدی نسبت به سال گذشته، دومین کاهش بزرگ در بین 10 برند برتر را تجربه کند. این کاهش قابل توجه تنها توسط وان‌پلاس با افت 39.3 درصد در رتبه دهم بیشتر بوده است.

رشد برندهای دیگر در هند

شرکت ریلمی با 11.5 درصد سهم بازار در جایگاه چهارم بازار هند قرار دارد و کاهش 19.4 درصدی را تجربه کرده است. شیائومی با 11.4 درصد سهم بازار و رشد 2.7 درصدی نسبت به سال گذشته تقریباً در همان سطح باقی مانده است. اما اپل در این مدت عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته با رشد 58.5 درصد به 8.6 درصد سهم بازار دست یابد و رکورد بزرگترین میزان ارسال گوشی‌های خود در هند را با 4 میلیون واحد به ثبت برساند.

در حالی که پویش برندهایی مانند شیائومی و پوکو به طور محدود ادامه دارد (با رشد 6.5 درصد برای پوکو و 5.8 درصد سهم بازار)، موتورولا با رشد شگفت‌انگیز 149.5 درصد توانسته به رتبه هشتم دست یابد و5.7 درصد از بازار را تصاحب کند. همچنین، آی کیو او به رشد 101.4 درصد دست یافته و اکنون 4.2 درصد از سهم بازار هند را در اختیار دارد.

نکته جالب در این گزارش این است که برندهایی مانند آی کیو او، ریلمی و وان‌پلاس که به‌طور مستقل از برندهای مادر خود فعالیت می‌کنند، اگر به همراه برند اصلی‌شان (ویوو، اوپو و شیائومی) حساب شوند، به وضوح سهم بازار ویوو و اوپو از سامسونگ پیشی می‌گیرد. در این صورت، oppo با 29درصد سهم بازار در رتبه اول، vivo با 20 درصد در رتبه دوم و شیائومی با 17.2 درصد در رتبه سوم قرار می‌گرفت.

وضعیت کلی بازار هند/ فروش 38 میلیون گوشی 5G

بازار گوشی‌های هوشمند هند در سه‌ماهه سوم سال 2024 برای پنجمین فصل متوالی رشد داشته و به 46 میلیون دستگاه رسیده است که نشان‌دهنده رشد 5.6 درصد نسبت به سال گذشته است. از این تعداد، 38 میلیون دستگاه 5G بوده‌اند. همچنین، قیمت متوسط گوشی‌ها به 258 دلار رسیده که 0.90.9 درصد نسبت به سال گذشته و 3.8 درصد نسبت به فصل دوم 2024 افزایش داشته است.

در بخش گوشی‌های قیمت‌گذاری‌شده بین 200 تا 400 دلار، oppo بیشترین رشد را تجربه کرده است در حالی که سامسونگ و vivo سهم خود را از دست داده‌اند. این سه برند در مجموع 53 درصد از این بخش از بازار را در اختیار دارند.

در بخش گوشی‌های با قیمت 600 تا 800 دلار، اپل با 71 درصد سهم بازار غالب است، در حالی که سامسونگ سهم خود را از 30 درصد سال گذشته به 19 درصد کاهش داده است. این بخش از بازار 86 درصد رشد داشته و اکنون 4 درصد از بازار کل گوشی‌های هوشمند هند را تشکیل می‌دهد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه علم و فناوری تجارت‌نیوز بخوانید.









source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *