به گزارش بازار، سال ۲۰۲۱ لوتوس تأیید کرد خودروی اسپرت امیرا آخرین مدل این شرکت با پیشرانه درونسوز است. این شرکت آن زمان اعلام کرد خط تولید این برند تا سال ۲۰۲۸ تمامبرقی خواهد شد. این خودروساز بریتانیایی که شرکت چینی ولوو مالک آن است، بهتازگی اعلام کرده از این طرح منصرف شده است. اسپرتساز بریتانیایی بهجای موتور برقی برای مدلهای بعدی خود از پیشرانه هیبریدی استفاده خواهد کرد.
این تغییر درحالی انجام شده که خریداران خودروهای لوکس، حتی در بازارهای محبوبی مانند چین، همچنان تمایل زیادی به خرید خودروهای برقی نشان نمیدهند. «فنگ چینگفنگ»، مدیرعامل این شرکت، در نمایشگاه خودرو گوانگژو به خبرنگاران گفت لوتوس قصد دارد فناوری «ابر هیبریدی» را توسعه دهد. این فناوری ترکیبی از شارژ سریع و موتور درونسوز توربوشارژ است و برد کلی آن هزار و ۹۵ کیلومتر است.
فنگ به وال استریت ژورنال گفت: «ما در لوتوس همیشه بهترین فناوری موجود را انتخاب کردهایم؛ چه بنزینی باشد چه تمامبرقی یا هیبریدی.»
تغییر موضع کامل لوتوس
موضع اصلی لوتوس کامل تغییر کرده است. لوتوس پیشازاین بهدلیل تجربه رانندگی ضعیف، بهخصوص در زمان خالی شدن باتری، احتمال عرضه مدلهای پلاگین هیبریدی رد کرده بود. فنگ میگوید لوتوس این مشکل را با معماری ۹۰۰ ولتی حل خواهد کرد. این فناوری باتری را با سرعتی حتی سریعتر از تعویض باتری شارژ میکند.
هنوز مشخص نیست لوتوس قصد دارد کدامیک از مدلهای خود را به این فناوری هیبریدی جدید مجهز کند. نسخههای بهروز شاسی بلند الترا و سدان امیا قطعاً میتوانند از این تطبیقپذیری افزوده بهره ببرند؛ زیرا میزان مشتریان آنها را افزایش خواهد داد. اگرچه تجهیزات جدید این مدلها را سنگینتر خواهد کرد، این خودروها از ابتدا هم خیلی سبک نبودند.
کسانی که خواهان لوتوس سنتی با فناوری هیبریدی جدید هستند، نباید خیلی امیدوار باشند. به نظر میرسد این پیشرانه قرار است بهجای بازگرداندن خودروهای اسپرت سبک، در خودروهای چهاردر لوکس و بزرگ این شرکت استفاده شوند. خوشبختانه امیرا هنوز تا چند سال آینده به فروش میرسد.
source