Wp Header Logo 78.png

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته شرکت خودروسازی بی وای دی طی بیانیه ای از تامین کنندگان خود خواست تا قیمت ها را کاهش دهند؛ این درخواست بیانگر جنگ قیمتی شدید در بزرگترین بازار خودرو جهان است. براساس گزارش رسانه های چینی و غربی، بی وای دی درخواست کاهش ۱۰ درصدی قیمت ها را از ابتدای سال میلادی آینده به تامین کنندگان خود داده است. از زمان انتشار این خبر در سطح جهان، شرکت خودروسازی بی وای دی واکنشی مبنی بر تایید یا تکذیب این موضوع تاکنون نداشته است.

همزمان با این مساله یکی از مدیران ارشد بی وای دی در فضای مجازی اعلام کرد که این شرکت هدف کاهش قیمت در زنجیره تامین را دنبال می کند، این هدف قابل مذاکره و اجباری نیست. از سوی، لی یونفی مدیر روابط عمومی برند بی وای دی در یکی از پلتفرم های اجتماعی نوشت؛ «مذاکرات سالانه قیمت با تامین کنندگان یک رویه معمول در صنعت خودروسازی است.» علیرغم عدم اشاره یونفی به درخواست بی وای دی جهت کاهش قیمت، به نظر می رسد که این خودروساز قصد ایجاد چالش برای تسلا و سایر خودروسازان غربی در بازارهای جهانی را دارد.

داده های صنعتی بیانگر آن است که بی وای دی طی ۹ ماه سال میلادی جاری سهم ۱۵.۸ درصدی از بازار خودرو چین را به خود اختصاص داده است

رقابت قیمتی با تسلا

بی وای دی در جنگ قیمتی که تسلا سال گذشته در بزرگترین بازار خودرو جهان آغاز کرد، به یکی از بازیگران پیشرو تبدیل شده است. استراتژی تهاجمی بی وای دی کمک کرد تا جایگاه تسلا به عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای برقی جهان را تصاحب و آمار فروش محصولات خود در بازار چین را افزایش دهد.

داده های صنعتی بیانگر آن است که بی وای دی طی ۹ ماه سال میلادی جاری سهم ۱۵.۸ درصدی از بازار خودرو چین را به خود اختصاص داده است. همچنین خودرهای برقی و هیبریدی این شرکت یک سوم کل فروش خودرو چین را به خود اختصاص دادند.

نکته قابل توجه اینجاست که جنگ قیمت ها فقط به رقابت میان بی وای دی و تسلا منوط نشده؛ بلکه خودروسازان چینی درخواست کاهش قیمت ها را به قطعه سازان همکارشان اعلام کردند.

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *