Wp Header Logo 219.png

پروتوتایپ‌های رنجروور الکتریکی در دماهایی از منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد در قطب شمال تا ۵۰ درجه در بیابان‌های خاورمیانه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

اکستریم VX اکستریم VX

برخلاف اکثر خودروسازان که معمولاً از خودروهای جدید خود تیزرهای مرموز یا تصاویر پروتوتایپ‌هایی با پوشش‌های استتاری را منتشر می‌کنند، لندروور پروتوتایپ‌های رنجروور الکتریکی را بدون هیچ‌گونه استتاری منتشر کرده است. ظاهر این خودرو با نسخهٔ درون‌سوز یکسان به نظر می‌رسد. تنها تفاوت بین این دو نسخه در جلوپنجره دیده می‌شود که البته به نظر می‌رسد در این پروتوتایپ‌ها موقتی باشد و احتمالاً در نسخهٔ تولیدی نهایی که قرار است در سال ۲۰۲۵ راهی بازار شود با نمونه‌ای منحصربه‌فرد جایگزین شود.

رنجروور الکتریکی تحت آزمایش‌های بسیار سخت و خشنی قرار گرفته است. پس از آزمایش این خودرو در هوای سرد قطبی شمال، آزمایشات هوای گرم هم در امارات متحده به پایان رسیده و انعطاف‌پذیری رنجروور الکتریکی را در شرایط سخت اثبات کرده است. هدف این است که رنجروور الکتریکی از لحاظ پرفورمنس و توانایی‌های آفرود در حد نسخه‌های درون‌سوز باشد و به همین دلیل، شاسی‌بلند برقی لندروور در انواع مسیرها و شرایط آب و هوایی آزمایش شده است. پروتوتایپ‌های این ماشین در دماهایی از منفی ۴۰ درجه در دریاچه‌های یخ‌زدهٔ قطب شمال تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد در بیابان‌های خاورمیانه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. در این شرایط متنوع آب و هوایی، دوام و پایداری قوای محرکهٔ تمام الکتریکی و سیستم مدیریت حرارتی خودرو موردبررسی قرار گرفته است.

تیزرهایی که لندروور منتشر کرده همچنین یک سیستم هوشمند مدیریت گشتاور را نشان می‌دهد که با یک واحد کنترل الکتریکی مجزا، لغزش هر چرخ را مدیریت می‌کند. این سیستم جدید بسیار سریع‌تر از سیستم سنتی است که از ترمز ABS استفاده می‌کند و زمان واکنش گشتاور هر چرخ را از حدود ۱۰۰ میلی‌ثانیه به یک میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. به گفتهٔ لندروور، این سیستم در ترکیب با سیستم‌های کنترل پایداری و شاسی، کشش را در تمام مسیرها به حداکثر می‌رساند و تجربهٔ رانندگی رنجروور الکتریکی را به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. این شاسی‌بلند الکتریکی همچنین توزیع وزن متعادل و سیستم تعلیق پیشرفته‌ای دارد که به توانایی‌های آن در آفرود کمک می‌کند.

رنجروور الکتریکی روی پلت‌فرم ماژولار طولی ساخته خواهد شد ولی فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت قوای محرکه یا ظرفیت باطری آن منتشر نشده است. بااین‌حال، رسماً اعلام شده است که این ماشین از معماری ۸۰۰ ولتی استفاده می‌کند و پرفورمنسی در حد موتور V8 دارد. این شرکت همچنین وعده داده است که رنجروور الکتریکی از لحاظ توانایی یدک کشی و توانایی‌های آفرود از تمام شاسی‌بلند الکتریکی لوکس بازار بهتر باشد. رنجروور برقی در بریتانیا در کنار نسخه‌های درون‌سوز و پلاگین‌هیبریدی تولید خواهد شد. این خودرو ابتدا با باطری‌های دیگر سازندگان تولید می‌شود ولی بعداً لندروور از باطری‌های خودش استفاده خواهد کرد. هنوز تاریخی دقیقی برای معرفی رنجروور الکتریکی اعلام نشده ولی به گفتهٔ لندروور، پذیرش رزرو خریداران از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *