به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ای درو)، فرشاد مقیمی اظهار کرد: پس از تعدیل قیمت محصولات متناسب با تغییرات هزینههای تولیدِ ۱۸ ماه گذشته و مجموعه اقدامات قانونی انجام شده، تولید روزانه ایران خودرو و سایپا از ۲ هزار و ۳۸۷ دستگاه در روز به ۴ هزار و ۷۱ دستگاه افزایش یافت.
رئیس هیئت عامل ای درو یکی از چالشهای صنعت خودرو را قیمت گذاری محصولات این صنعت دانست و افزود: این موضوع در کنار برخی مسائل درون بنگاهی شرکتهای خودروساز باعث شده فعالیت چند سال اخیر این شرکتها با وجود ظرفیت بسیار گسترده بازار برای سوددهی، با زیاندهی همراه باشد.
مقیمی با اشاره به نقش زنجیره تأمین در روند رو به رشد تولید خودروسازان افزود: محدودیتهای مالی خودروسازان در پرداخت مطالبات به زنجیره تأمین به دلیل زیانهای متحمل شده باعث تضعیف زنجیره تأمین به ویژه قطعه سازان کوچک مقیاس شده است.
وی گفت: شرکتهای تأمین کننده توان خود را برای حمایت از تولید و افزایش شمارگان (تیراژ) به کار گرفتهاند و امیدواریم با رفع موانع و محدودیتها در بخش قیمت گذاری محصولات برای خودرو سازان، محدودیتهای تأمین نقدینگی زنجیره تأمین نیز رفع شود.
source