هوندا آمیز سدان کوچکی با طول زیر ۴ متر برای بازار هند است که با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری و قیمتی از ۹,۴۰۰ تا ۱۳ هزار دلار عرضه میشود.
رقابت در بازار پرفروش سدانهای کوچک در هند همچنان داغ است و حالا هوندا با معرفی نسل جدید آمیز به دنبال رقابتی بهتر با خودروهایی مثل سوزوکی دیزایر، هیوندای آئورا و تاتا تیگور است. هرچند آمیز جدید روی همان پلتفرم قبلی ساخته شده ولی در نمای بیرون و داخل بهروزرسانیهای بزرگی را تجربه کرده است. در بیرون شاهد تکامل طراحی آمیز با الهام از جدیدترین محصولات هوندا هستیم.
طراحان با استفاده از چراغهای جلوی تهاجمیتر، جلوپنجرهٔ برجستهتر و چراغهای دودی عقب الهام گرفته از هوندا سیتی، تلاش کردهاند آمیز جدید را به سدانهای بزرگتر و گرانتر هوندا شبیه کنند ولی تناسبات ناخوشایند نسل قبلی که ویژگی متداولی در سدانهای زیر ۴ متر بازار هند است همچنان بر قوت خود باقی است. این سدان کوچک با ۳,۹۹۵ میلیمتر طول، ۱,۷۳۳ میلیمتر عرض، ۱,۵۰۰ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۴۷۰ میلیمتر، روی رینگهای آلیاژی ۱۵ اینچی قرار گرفته است.
در داخل خودرو نیز داشبورد کاملاً جدیدی را با طراحی مدرن و مینیمالیستی میبینیم که در دیگر محصولات هوندا دیده بودیم. بسیاری از عناصر داخلی آمیز مثل غربیلک فرمان، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، دریچههای تهویه و دکمهها از کراساوور الویت گرفته شدهاند ولی نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی این سدان جدید از نمونهٔ ۱۰.۲۵ اینچی کراساوور مذکور کوچکتر است. صندوق بار آمیز ۴۱۶ لیتر ظرفیت دارد که برای سدانی با این ابعاد مناسب به نظر میرسد ولی از رقیب اصلی خود، سوزوکی دیزایر ۳۴ لیتر کوچکتر است.
یکی از ویژگیهای برجستهٔ این ماشین، ایمنی بالا با بهرهمندی از شش ایربگ و تکنولوژی کمکرانندهٔ هوندا سنسینگ است. سیستمهایی مثل کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط برای آمیز قابلیت راندگی خودکار سطح دو را فراهم میکند. به گفتهٔ هوندا این ارزانترین سدان بازار هند با مجموعه سیستمهای کمکراننده محسوب میشود. البته پکیج هوندا سنسینگ فقط برای تیپ بالا ردهٔ ZX در نظر گرفته شده است.
همانطور که اشاره شد، نسل جدید آمیز روی همان پلتفرم نسل قبلی ساخته شده که با سدان بزرگتر سیتی و کراساوور الویت مشترک است. زیر کاپوت نیز همان موتور ۱.۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی قبل را میبینیم که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور گیربکسهای پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب خواهد بود. قیمت نسل جدید هوندا آمیز از ۹,۴۰۰ دلار در نسخهٔ پایه با گیربکس دستی آغاز میشود و در تیپ پرچمدار ZX با گیربکس CVT و مجموعهٔ کامل سیستمهای کمکراننده به ۱۳ هزار دلار میرسد.
source