Wp Header Logo 654.png

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: یکی از چالش‌هایی که در صنعت اسقاط خودرو وجود دارد، موضوع مصرف گواهی اسقاط است که به میزان تولید و واردات خودرو ارتباط دارد.

وی افزود: با توجه به مشخص بودن میزان تولید و واردات خودرو در کشور همچنین هدفگذاری در برنامه هفتم برای اسقاط 500 هزار دستگاه خودرو به نظر می‌رسد گواهی اسقاط مازاد خواهیم داشت که محل مصرفی ندارد.

سالاریه اضافه کرد: با توجه به موضوع آلودگی هوا و ناترازی که در مصرف سوخت وجود دارد و از طرفی افزایش هر ساله خودرو‌های فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور، باید درباره محل مصرف گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده، فکر جدی کرد.

 رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودرو‌های فرسوده از ظرفیت اسقاط سالانه 600 هزار دستگاه خودرو در مراکز اسقاط سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تعداد 237 هزار خودروی فرسوده در کشور اسقاط شده است که پیش بینی می‌کنیم اسقاط خودرو‌های فرسوده تا پایان سال به 350 هزار دستگاه افزایش پیدا کند. 

به گفته وی رشد 300 درصدی اسقاط خودرو‌های فرسوده در 8 ماهه 1403 در مقایسه با سال گذشته موجب شده با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه شویم که یکی از دغدغه‌های مهم این صنعت است.

سالاریه گفت: در ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودرو‌های فرسوده برای رفع چالش محل مصرف گواهی اسقاط مازاد، پیشنهاد‌هایی را به مراجع ذیصلاح ارائه کرده ایم که در حال بررسی است.

انتهای پیام/

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *