Wp Header Logo 987.png

صنایع خودروسازی ایلیا در مراسمی از پیکاپ موسو خان رونمایی کرد. این پیکاپ کره‌ای محصول برند KGM (سانگ یانگ سابق)، و بر مبنای شاسی بلند آفرودی رکستون G4 توسعه پیدا کرده است. خان در دو تیپ لو آپشن (ساهارا) و فول آپشن (سیگنیچر) به صورت مونتاژی وارد بازار می‌شود.

اکستریم VX اکستریم VX

به گزارش پدال، خودروسازی ایلیا با هدف ورود به عرصه رقابت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل آفرودی، موسو خان را به بازار معرفی کرد. ایلیا قیمت تیپ سیگنیچر را ۳ را میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، و تیپ ساهارا را ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تعیین کرده است. این دو تیپ از لحاظ فنی مشابه یکدیگر، ولی از لحاظ امکانات و تجهیزات با هم تفاوت دارند.

همچنین بخوانید:

مشخصات فنی پیکاپ موسو گرند خان خودروسازی ایلیا

سانگ یانگ خان ۵۴۰۵ طول، ۱۹۵۰ عرض و ۱۸۵۵ ارتفاع دارد؛ این اندازه از بهمن G9 کوچکتر و قابل مقایسه با کی ام سی T9 است؛ فاصله محوری ۳۲۱۰ میلی متری خان نیز پس از G9 در رتبه دوم مقایسه پیکاپ‌ها قرار می‌گیرد.

خان مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است که ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه از خانواده موتور سری ۲۰۰ e-XGI توربو و یادگار مشارکت سالهای دهه ۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی سانگ یانگ با مرسدس بنز است.

خان مونتاژی بازار ایران دو دیفرانسیل و مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن است، ۲۱۹۰ کیلوگرم وزن خالص دارد و در مدت زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت KGM سانگ یانگ خان، ۱۱.۶ لیتر در صد کیلومتر است و امکان حمل بار ۱.۲ تنی و توانایی کشیدن تریلر ۳۲۰۰ کیلوگرمی را دارد. خان مجهز به کمک سنگین و سبک است و از قابلیت قفل دیفرانسل عقب نیز بهره می‌برد.

همچنین بخوانید:

امکانات و تجهیزات پیکاپ موسو گرند خان ایلیا خودرو

امکانات اختصاصی تیپ لو آپشن Sahara در چراغ‌های هالوژنی جلو، رینگ‌های ۱۸ اینچی، پوشش چرم مصنوعی صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، کلاستر ۳.۴ اینچی TFT و دو ایربگ ایمنی جلو خلاصه می‌شود؛ اگر صرفا به دنبال قابلیت‌های آفرودی و کویر نوردی خان هستید این تیپ برای خرید مناسب‌تر است.

در تیپ فول آپشن سیگنیچر در ازای پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان مبلغ بیشتر، چراغ‌های جلو مجهز به زنون و رینگ‌ها نیز ۲۰ اینچی آلومینیومی-کرومی می‌شوند؛ علاوه بر این موارد سانروف، دوربین ۳۶۰، پوشش طبیعی چرم صندلی‌ها و ۶ ایربگ جلو، جانبی و پرده‌ای نیز به لیست امکانات اضافه می‌شود. در ادامه تفاوت‌های قابل توجه تیپ ساهارا و سیگنیچر می‌توان به سردکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی ۱۰ حرکته برقی راننده و ۶ حرکته برقی سرنشین جلو، کلاستر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی LCD، نورپردازی داخل کابین، رادار نقطه کور، سامانه هشدار خروج امن سرنشینان، رادار هشدار خروج از خط و سیستم هشدار تصادف از عقب اشاره کرد. اگر برای پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان وجه بیشتر مشکلی ندارید قطعا این تیپ ارزنده‌تر است.

تجهیزات مشترک میان ساهارا و سیگنیچر نیز شامل: پایش فشار باد تایرها، سامانه‌های کنترل پایداری خودرو در هنگام ترمز، کروز کنترل، ایموبیلایزر، ولتاژ استابلایزر، تنظیم ارتفاع دستی فرمان، قفل دیفرانسیل عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، شیشه جلو ضد اشعه نور آفتاب، گل‌پخش‌کن جلو و عقب، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، ایزوفیکس، چراغ مه‌شکن جلو LED، چراغ مه‌شکن عقب، آینه وسط ضد نور، شیشه‌بالابرهای برقی، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی با دوربین دنده عقب، بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو، کول باکس، چراغ خوشامدگویی، شش بلندگو، قفل فرمان برقی، فرمان حساس به سرعت، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی، سنسور چراغ‌های جلو به همراه سنسور برف‌پاک‌کن و هشدار نبستن کمربند برای سرنشینان جلو و عقب می‌شوند.

همچنین بخوانید:

اولین ملاقات نزدیک با موسو گرند خان

محصولات برند سانگ یانگ از گذشته در بازار ایران به کیفیت و جان سختی مشهور بودند؛ در برخورد نزدیک با پیکاپ آفرودی و درشت هیکل موسو خان نیز دقیقا همان حس و حال به شما منتقل می‌شود. احتمالا از شنیدن قیمت بالای خان شوکه شوید ولی وقتی در هنگام خرید، کیفیت ساخت و متریال آن را با رقبای چینی محدوده ۲.۵ میلیارد تومان مقایسه کنید وسوسه می‌شوید تا هزینه بیشتری کنید و موسو خان را انتخاب کنید.

کیفیت بالای مونتاژ، چرم با کیفیت و خوش بو، محکم بودن ادوات اتاق و حس خوب پشت فرمان موسو خان، از نکات مثبتی هستند که مدت‌ها در بین گزینه‌های صفر کیلومتر بازار خودروی کشورمان قابل مشاهده نبودند. این کیفیت در قسمت‌های مختلف قابل مشاهده هستند، حتی صدای بسته شدن درها نیز متفاوت از پیکاپ‌های چینی بازار است. تشابه کابین خان و رکستون G4 باعث شده تا این پیکاپ از شاسی چهارلایه فولادی با چگالی و استحکام کششی بالا بهره ببرد، موردی که در مقایسه با رقبا به مزیت آفرودی، دوام اتاق و پایداری خان اضافه می‌کند.

برنامه خودروسازی ایلیا برای عرضه پرتیراژ و پشتیبانی ویژه از خان

در مراسم رونمایی از موسو خان، عقیل مصطفایی معاون فروش و بازاریابی خودروسازی ایلیا با اشاره به تغییرات گسترده در ساختار این شرکت، از برنامه ایلیا برای رقابت جدی و کسب سهم بازار گسترده خبر داد. در همین راستا تعداد نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش این شرکت از ۱۴ به ۲۲ عاملیت در ۱۹ استان کشور ارتقا پیدا کرده و خط تولید نیز برای افزایش تیراژ تولید متناسب سازی شده است.

موسو خان گزینه با کیفیت و متفاوت کره‌ای در بازار تمام چینی

بعد از ممنوعیت واردات خودروهای شش سیلندر و بالای ۲.۵ لیتر حجم موتور، شاسی مستقل‌های با کیفیت ژاپنی مثل پرادو، اف جی، لندکروز و پاجرو از بازار کشورمان رخت بستند و امروز برای خرید نمونه دست دوم قدیمی آن‌ها می‌بایست حداقل ۶-۷ میلیارد تومان هزینه کنید.

اگر در بین گزینه‌های صفر کیلومتر مشتاق تجربه کردن حس سواری یک شاسی بلند آفرودی غیر چینی، همراه با فضای بسیار خوب و جادار کابین و همچنین کیفیت بالا هستید، موسو خان یک انتخاب به صرفه و منطقی در بازار امروز خودروی کشورمان محسوب می‌شود. موسو خان علاوه بر بیراهه نوردی قابل قبول، برای خریدارانی که به سبک مشتریان بازار خودروی آمریکا، بدنبال یک شاسی بلند تنومند برای ترددهای شهری هستند نیز عملکرد جذاب‌تری نسبت به پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای چینی ارائه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *