Wp Header Logo 2087.png

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی علیزاده به تمهیدات اتوبوسرانی برای بهبود کیفی خدمات رسانی در خط بهارستان- میدان جمهوری اشاره کرد و گفت: خط 407 میدان جمهوری اسلامی- میدان بهارستان از موقعیت استراتژیک و ویژه‌ای بدلیل حجم بالای سفر و عبور از مرکز شهر و اماکن مهم سیاسی، تجاری و اقتصادی کلان شهر تهران برخوردار است؛ لذا مطالعه و بررسی نوسازی ناوگان خط میدان جمهوری اسلامی-میدان بهارستان در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان همواره از برنامه های اصلی این شرکت است که در این رابطه موضوع بکارگیری ناوگان جدید برقی در خط مذکور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهره برداری از خط مذکور توسط یکی از شرکت‌های خصوصی تحت نظارت اتوبوسرانی تهران انجام می‌شود، ادامه داد: مقرر شده است با توجه به فرسوده بودن و کمبود ناوگان فعلی؛ خط مذکور نوسازی شود که با این اقدام ظرفیت خط به 45 دستگاه افزایش می یابد.

علیزاده گفت: با عنایت به تصمیمات اتخاذ شده مقرر بود؛ خط مورد اشاره با قرارداد طولانی مدت برابر طرح توجیهی اقتصادی به کنسرسیوم متشکل از چند شرکت خصوصی بعنوان سرمایه گذار و بهره بردار با نظارت شرکت واحد واگذار شود. که با توجه به مشکلات مربوط به عدم اجرای تعهدات قرارداد و تأخیر در تأمین ناوگان، برابر تصمیمات و سیاست های جاری مدیریت شهری مقرر شد؛ خط مزبور با استفاده از ظرفیت ناوگان ملکی (برقی و دیزل ) نوسازی و به شهروندان ارائه خدمت کنند.

مدیر عامل سابق اتوبوسرانی تهران در مورد میزان تحویل اتوبوس‌های برقی از محل قراردادهای تولیدات داخلی‌، گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده، مقرر است تعداد 200 دستگاه اتوبوس برقی از محل واردات و تعداد 100 دستگاه اتوبوس از محل تولیدات داخلی به اتوبوسرانی تهران تحویل شود که قراردادهای فوق در حال اجرا بوده و پیش بینی می‌شود تا بر اساس زمان بندی توافق شده، تا پایان سال تعدادی از اتوبوس‌های برقی تحویل و در خطوط متروی تهران نظر بهره برداری شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتوبوس‌های برقی چینی قرار است در این خط مشغول بکار شوند؟ گفت: بله؛ با توجه به ورود مرحله‌ای اتوبوس‌های برقی چینی به کشور مقرر است ناوگان مذکور در کنار اتوبوس‌های جدید دیزل در این خط تا تکمیل ناوگان، به حد مورد نیاز بکارگیری شود.

علیزاده در مورد ایجاد کمربند سبز حمل و نقل عمومی در تهران گفت: با توجه به راهبردهای کلان شهرداری تهران در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، درحال حاضر بهره‌برداری از اتوبوس‌های برقی نسل جدید و از سویی بهره گیری از اتوبوس‌ها و مینی بوس های دارای استانداردهای آلایندگی و زیست محیطی EURO V و EEV  در دستورکار قرار گرفته است؛ البته دقت داشته باشید که در سالیان اخیر شهرداری تهران نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را به منظور کاهش آلودگی هوا به اجرا گذاشته است.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران ضمن عقد قرارداد با خودروسازان داخلی و تحویل قطعی تعداد1466 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون (سامانه جانبازان و معلولین) و همچنین بر اساس زمان بندی مندرج در قراردادهای فوق و در صورت تحقق تعهدات فی ما بین، تعداد باقیمانده از این قراردادها نیز در فرآیند تحویل قرار داشته و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده می‌شوند.

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *