هدف سئو بهبود دیده شدن محتوا در موتورهای جستجو، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و در نهایت افزایش حضور و اعتبار آنلاین شماست. خب، مردم ایمیل شما را میخوانند و این هم راهی برای جذب مخاطب پس از تولید محتوا است؛ بهخصوص اگر از ایمیل خیلی زیاد برای مکاتبه استفاده میکنید. اما با جذب مخاطب از طریق محتوایی بروز و جذاب میتوانید مخاطبینی فعال داشته باشید که مطالب شما را با دیگران به اشتراک میگذراند و دایره مخاطبان شما را به مرور افزایش میدهند. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. بازاریابی محتوا مهم است چون به سوالات مخاطبان شما پاسخ میدهد و به شما در ایجاد اعتماد، توسعه روابط، بهبود نرخهای تبدیل و ایجاد لید کمک میکند. در مرحله تصمیم گیری، نیاز به دانستن همه راه حلهای ممکن نیست، آنها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند که نشان میدهد محصول شما راه حل مناسبی برای آنها است. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در دنیای امروز مشتریان از برندهای مورد علاقه خود، انتظار ارائه محتوای با کیفیت را دارند.
اما در این بین نمونههای جذاب و خلاقانهای هم میبینیم که نسبت به دیگران متفاوتتر عمل کردهاند. به همین دلیل است که میبینیم برخی از شرکتهایی که سابقاً بر روی انتشار کتب فعالیت میکردند، اکنون بر روی پایگاههای دادهٔ غولآسا و پرتالهای اطلاعرسانی عظیم و انتشار محتوا در وب فعالیت میکنند تا محتوای موجود در منابع متعدد را از طریق کانالهای ارتباطی و رسانههای نوین، به سرعت در اختیار انبوه مخاطبان در سراسر دنیا، بگذارند. از رپورتاژ آگهی برای معرفی محتوای خود به مخاطبان جدید استفاده کنید. ضمن اینکه تولید محتوا آموزشی میتواند درباره نحوه استفاده از کالا و خدمات شما باشد. بازاریابی محتوا میتواند منجر به تولید لیدهای با کیفیت شود. چرا بازاریابی محتوا مهم است؟ محتوا چیست و چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟ با این حال، اگر هنوز در مورد اتخاذ استراتژی محتوا متقاعد نشدهاید، در ادامه جایگاه بازاریابی محتوا را در سازمانها بررسی میکنیم و با هشت دلیل به شما میگوییم چرا به تولید محتوا نیاز دارید؟ این روزها به جز متن، بخش عمدهای از فرایند بازاریابی محتوایی، روی محتوای ویدئویی استوار است. مطالب وبلاگها به راحتی قابل هضم و فریبنده هستند و برای این تولید میشوند که مخاطبان را از آنچه در کسب و کارتان میگذرد، آگاه کنند.
همه افرادی که در مورد محتوای شما هیجان زدهاند و آن را با دوستان خود به اشتراک میگذارند، به احتمال زیاد قبل از خرید محصول شما، طرفداران برند میشوند. خیلیها تصور میکنند محتوای سرگرمی و به اصطلاح فان، طرفداران زیادی دارد. طرفداران برند میتوانند بر تصمیمات خرید دوستان و خانواده خود تأثیر بگذارند. روشهای زیادی برای افزایش آگاهی از برند وجود دارد اما بازاریابان محتوایی میتواند آن را به روشی منحصر به فرد انجام دهند. برای کسب درآمد از تولید محتوا روشهای گوناگونی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد. پیشتر هم چندین بار در این مطلب اشاره کردیم که تولید محتوا سایت فقط محتوای متنی نیست و باید از تمام انواع فرمتهای موجود استفاده کنید. محتوا به هرگونه اطلاعات قابل درک و با فرمتهای گوناگونی مانند متن، عکس، ویدئو و صوت گفته شده که با هدف مشخصی و برای مخاطبین خاصی تولید میشود. میتوانید به سوالات آنها پاسخ دهید و با مشتریان تعامل داشته باشید.
محتوای شما باید تخصص شما را در زمینه کاری خود نشان دهد و پاسخهای ارزشمندی به سوالات مخاطبان ارائه دهد. سایتهای زیادی در فضای وب وجود دارند که هر کدام در زمینه کاری خودشان مشغول فعالیت هستند. در مسیر سفر مشتری از لحظهای که با ما آشنا میشود تا زمانی که خریدش را قطعی کند، محتوای آموزشی و هر مطلبی که به رفتن به مراحل بعدی به او کمک کند، مفید خواهد بود. تولید محتوا به کسبوکار شما کمک میکند تا با مخاطبان خود ارتباط مستقیم برقرار کنید. به همین دلیل بسیاری از مطالب شبیه هم است و شاید چیز زیادی به مخاطبان اضافه نکند. شرکتهای رسانهای امروزه دریافتهاند که خود کاربران میتوانند مطالب جالب بسیاری تولید کنند. اما بهترین و راحت ترین کار برای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط این است که موضوع محتوای خود را در گوگل سرچ کنید، به آخر صفحه آمده و سپس ساجست (پیشنهاد) گوگل که عموما به صورت کلمه پیشنهاد داده می شود را دنبال کنید تا به بهترین و مرتبط ترین آن برسید. اگر به دنبال یک پلتفرم جامع برای یادگیری و استفاده از هوش مصنوعی به زبان فارسی هستید، دیجی مارک میتواند انتخابی مناسب و کارآمد باشد.