این کوپه قدیمی با تکیهبر موتور جنرال موتورز GMC تایفون حدود ۲ هزار اسب بخار قدرت تولید میکند.
کوروت E-Ray نخستین کوپه چهارچرخ محرک برند کوروت است؛ اما یک نسخه تازه ارتقایافته از کوروت نسل سوم، برای مسابقات درگ آماده شده است که از فناوری دو دیفرانسیل سود میبرد و برای حرکت چرخشهایش، به پیشرانه تایفون تکیه میکند.
این کوروت C3 که محصول یک فروشگاه لوازم تیونینگ خودرو در هلند است، تنها و تنها با هدف مسابقه توسعه پیدا کرده و ظاهرا به موفقیتهای بسیار خوبی هم دست پیدا کرده است. یک کانال یوتیوبی در مسابقه اخیر این خودرو شرکت داشته و مسابقه آن در کشور انگلستان را به تصویر کشیده و نشان میدهد که صدا و عملکرد این خودرو در چه اندازه بالارده و ترسناک است.
پیشرانه ۸ سیلندر V شکل تایفون، ۶.۲ لیتر حجم دارد و از شاتون و پیستونهای تقویتشده برند «Brodix» سود میبرد. درکنار این تجهیزات سفارشی، یک توربوشارژر هم روی موتور این خودرو اضافه شده است که بخش بالایی آن از کاپوت C3 بیرون زده و به پیشرانه ۸ سیلندر کمک میکند تا ۱,۹۰۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک جعبهدنده ۳ سرعتی خودکار به هر چهار چرخش برساند.
این کوروت که در آبکردن تایرهای خود مهارت بسیار بالایی دارد، با کمی درجا زدن و چرخش افراطی چرخ، تایرهایش را گرم میکند و به مسابقه مشغول میشود. در بهترین حرکت آن در مسابقه انگلستان، راننده موفق شد مسافت ۴۰۰ متر را در مدت ۷/۳۴ ثانیه طی کند. او در پایان این مسیر ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت. اگر به این نکته توجه کنید که پلتفرم موتوری تایفون بیش از ۳۰ سال عمر دارد، میتوان مهندسی هلندیها را تحسین برانگیز قلمداد کرد.
هماکنون جدیدترین نسخه شورولت کوروت که قویترین آن هم محسوب میشود، با پسوند ZR1 شناخته میشود، میتواند در عرض ۲.۳۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سریعترین نسخه رسمی کوروت در جهان که بر پایه نسل هشتم پلتفرم این شرکت ساخته شده در یک پیست آلمانی به رکورد خود دست پیدا کرد و موفق شد تا به نهایت سرعت ۳۷۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بهاینترتیب نسخه ZR1 جدید حتی از نسخه برقی ای-ری هم عملکرد بهتری دارد و میتواند مانند یک قاتل، پرچمدار شرکتهای دیگر مانند آستونمارتین، لامبورگینی و لوتوس را به چالش بکشد. نظر شما درباره شورولت کوروت چیست؟ آیا شورولت در آینده، از آن بهعنوان یک ابرخودرو رونمایی خواهد کرد؟
source