رم RHO جدید که جایگزین TRX شده است، با پیشرانهٔ شش سیلندر جدید در برابر فورد رنجر رپتور، F150 رپتور و F150 رپتور R چه عملکردی دارد؟
رم RHO هرچند بهاندازهٔ TRX قدرتمند و وحشی نیست ولی هنوز هم ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد که بهجز فورد F150 رپتور R از تمام پیکاپهای درونسوز بازار بیشتر است. این اعداد قابلتوجه توسط موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدی هوریکین تولید میشود که جایگزین موتورهای V8 همی قبلی شده است. حال این پیکاپ جدید در مسابقهٔ درگ به مصاف هر سه پیکاپ رپتور فورد رفته است. البته متأسفانه مسیر مسابقه آنقدر عریض نیست که هر چهار پیکاپ بتوانند بهطور همزمان مسابقه دهند و به همین دلیل، رپتورها یکییکی در برابر رم RHO قرار میگیرند.
ابتدا کوچکترین عضو جمع یعنی رنجر رپتور به میدان میآید که یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو زیر کاپوت دارد. این خودرو اما یک رنجر رپتور استاندارد نیست و از تیونینگ هزار دلاری فورد پرفورمنس بهره میبرد که خروجی موتور را از ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور به ۴۵۵ اسب بخار و ۷۲۵ نیوتن متر افزایش میدهد. بااینحال، رنجر رپتور حتی با وجود این کیت تیونینگ هم نتوانست حریف RHO شود و پس از ۱۴.۱۶ ثانیه به خط پایان رسید درحالیکه رم این کار را در ۱۳.۴۸ ثانیه انجام داد. در مرحلهٔ بعد، پیکاپ رم به مصاف رقیب همکلاس و همجثهٔ خود یعنی F150 رپتور میرود که به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.
در اولین درگ بین این دو، فورد به دلیل هرزگردی زیاد نتوانست شروع خوبی داشته باشد و به همین دلیل مسابقه دوباره تکرار شد این بار F150 توانست بسیار بهتر حرکت را آغاز کند. بااینحال، این لانچ بینقص هم برای مغلوب کردن RHO کافی نبود و رپتور ۴۰۰ متر را در ۱۴.۴۳ ثانیه طی کرد که حتی از رنجر هم کندتر بود؛ بنابراین، رپتورها بزرگترین عضو خانوادهٔ خود را به میدان آوردند تا حساب RHO را برسد! F150 رپتور R زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دارد که با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور، قویترین پیکاپ بنزینی بازار را خلق کرده است. درنتیجه، رم در برابر این هیولای وحشی که ۴۰۰ متر را در ۱۲.۵۶ ثانیه طی کرد نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد.
source