Wp Header Logo 684.png

پورشه ۹۱۱ داکار یکی از گران‌ترین اعضای خانوادهٔ سری ۹۹۲.۱ محسوب می‌شود ولی این نسخهٔ آفرودی چندان سریع نیست.

اکستریم VX اکستریم VX

پورشه ۹۱۱ داکار از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی کاررا GTS استفاده می‌کند که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دوکلاچه به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. حداکثر سرعت این نسخه اما به دلیل استفاده از لاستیک‌های آل‌ترین پیرلی اسکورپیون روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ بنابراین، تعجبی ندارد که نسخهٔ آفرودی ۹۱۱ در سرعت و شتاب در برابر کوپه‌های اسپرت جاده‌ای ب‌ام‌و و مرسدس حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد.

یکی از این رقبا، مرسدس AMG GT63 است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در سمت دیگر، ب‌ام‌و M8 کامپتیشن کانورتیبل را می‌بینیم که زیر کاپوت یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ب‌ام‌و با وزن ۲۰۶۸ کیلوگرم، از همه سنگین‌تر است درحالی‌که عنوان سبک‌ترین عضو گروه به ۹۱۱ داکار با ۱۴۸۲ کیلوگرم می‌رسد و مرسدس هم با ۱۹۷۰ کیلوگرم بین دو رقیب قرار می‌گیرد.

بین این سه ماشین سه مسابقهٔ درگ از حالت سکون برگزار می‌شود که در هر سه M8 زودتر راه می‌افتد. در این درگ‌ها، پورشه بهترین زمانی که ثبت می‌کند ۱۱.۶ ثانیه است درحالی‌که مرسدس با ۱۱ ثانیه از همه سریع‌تر است و ب‌ام‌و هم نمی‌تواند تایمی بهتر است ۱۲ ثانیه ثبت کند. البته این مسابقه در دمای ۱۰ درجهٔ سانتی‌گراد انجام می‌شود که برای لاستیک‌های پرفورمنس خیلی سرد است و قطعاً خودروها نمی‌توانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت اما M8 برنده شد و پورشه در جایگاه دوم قرار گرفت درحالی‌که مرسدس نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند.

ویدئو اما در اینجا به پایان نمی‌رسد زیرا یک مک‌لارن 765LT به میدان می‌آید تا در برابر هر سه خودرو قرار گیرد. البته همان‌طور که از سوپراسپرتی محرک عقب با لاستیک‌های تابستانی در هوای سرد انتظار می‌رود، مک‌لارن ۷۶۵ اسب بخاری در شروع کار کمی مشکل داشت و از رقبای چهارچرخ محرک عقب افتاد ولی وقتی 765LT روی دور افتاد، بازی برای هر سه ماشین تمام شد.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن مرسدس AMG GT63 پورشه ۹۱۱ توربو
پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۶۸ کیلوگرم ۱۹۷۰ کیلوگرم ۱۴۸۲ کیلوگرم
قیمت ۱۵۰,۹۷۵ دلار ۱۷۷,۰۵۰ دلار ۲۲۳,۴۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۱ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *