چری بهتازگی تصاویر رسمی آریزو ۸ پرو را منتشر کرده است. این سدان کامپکت دارای طراحی جدید در قسمت جلویی و کابین بوده و انتظار میرود بهار سال آینده به بازار عرضه شود.


طراحی خارجی
آریزو ۸ پرو از فلسفه طراحی “هنر در حرکت” (Art in Motion) بهره میبرد. در نمای جلو، چری از یک جلوپنجره هشتضلعی جدید با طراحی مشبک لانهزنبوری مشکی استفاده کرده است. ورودی هوای بزرگ در سپر جلو و کانالهای هوای دوطرفه، ظاهر اسپرتتری به خودرو بخشیدهاند.
در نمای جانبی، چری رینگهای چندپرهای دو رنگ را برای این خودرو طراحی کرده که بر پویایی ظاهری آن افزوده است.
کابین و امکانات داخلی
در داخل کابین، آریزو ۸ پرو به یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی مجهز شده که در تمام تیپها از پردازنده کوالکام ۸۱۵۵ بهره میبرد. این سیستم از اتصال کامل به خودرو، مسیریابی ارتقایافته و شارژ بیسیم ۵۰ واتی پشتیبانی میکند. بنابراین چری زبان طراحی مانیتورهای به هم پیوسته را دیگر در این مدل کنار گذاشته است.
چری همچنین طراحی پنل درها و صندلیها را نسبت به مدل فعلی آریزو ۸ در این مدل تغییر داده و از دوخت جدید استفاده کرده است. صندلیهای جلو دارای سیستم تهویه، تنظیم گودی کمر، ماساژور و درِ صندوق عقب برقی هستند.
مشخصات فنی و پیشرانه
آریزو ۸ پرو با دو گزینه پیشرانه عرضه خواهد شد:
- موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۴۵ کیلووات (۱۹۴ اسب بخار) و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر، همراه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (7DCT)
- موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۱۸۷ کیلووات (۲۵۰ اسب بخار) و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر
موتور ۲ لیتری توربو دقیقا همان پیشرانه فونیکس آریزو ۸ در ایران است و بنابراین درصورت عرضه نسخه پرو در ایران در بخش پیشرانه شاهد تغییری نخواهیم بود. مصرف سوخت ترکیبی این مدل تنها ۷.۵ لیتر است.
جمعبندی
چری آریزو ۸ پرو با طراحی جدید، امکانات مدرن و پیشرانه قدرتمند، گزینهای جذاب در کلاس سدانهای کامپکت نیمه لوکس محسوب میشود. با توجه به امکانات دیجیتالی پیشرفته، شارژ بیسیم سریع و صندلیهای مجهز به ماساژور، این خودرو میتواند به یکی از رقابتیترین گزینهها در این سگمنت تبدیل شود.
source