نسخۀ پایۀ جدید گرنکابریو به همان پیشرانۀ V6 توئین توربو ولی با قدرت کمتر مجهز است و قیمت پایۀ ۱۷۰ هزار یورویی دارد.


مازراتی طی رویدادی از نسخهٔ پایهٔ جدید گرنکابریو و همینطور یک نمونهٔ تک ساخت بر اساس گرنکابریو تروفئو رونمایی کرده است. نسخهٔ پایهٔ جدید این کانورتیبل ایتالیایی به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو مجهز است که در اینجا ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این موتور در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک، گرنکابریو ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای نسخهٔ پاپهٔ گرنکابریو میتوان به سیستم تعلیق بادی، رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی، صندلیهای چرمی اسپرت، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی اشاره کرد. قیمت این نسخه در ایتالیا از ۱۶۹,۶۰۰ یورو آغاز میشود و آپشنهایی مثل سیستم صوتی پریمیوم، نمایشگر هدآپ و پکیج کامفورت با تهویهٔ صندلیهای جلو برای آن قابل سفارش خواهد بود.
از سوی دیگر، نمونهٔ تک ساخت گرنکابریو با رنگی منحصربهفرد رنگآمیزی شده که یادآور دریاچهٔ یخزده است. تریم سفید براق، رینگهای فورجکاری شده و کالیپرهای ترمز آبی براق هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی این نمونهٔ خاص هستند. در داخل هم مازراتی فضایی یخی رنگ را با تریم مشکی و تزئینات فیبر کربنی تدارک دیده که با سقف پارچهای آبی مارین همراه است.
ازآنجاییکه این نمونهٔ تک ساخت بر اساس نسخهٔ تروفئو ساخته شده، زیر کاپوت خود نسخهٔ ۵۵۰ اسب بخاری پیشرانهٔ نتونو را دارد که ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، شتاب صفرتاصد خودرو به ۳.۶ ثانیه و حداکثر سرعت به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. غیر از معرفی این دو مدل جدید، مازراتی خبر از تغییراتی جزئی برای گرنکابریو داده که شامل رنگهای بیرونی جدید و سیستم اگزوز اسپرت سفارشی برای تروفئو با صدای خالصتر و هیجانانگیزتر میشود.
source