با گذشت 5 سال از معرفی تویوتا GR یاریس و یک سال پس از تغییر ظاهری این خودرو، اکنون یک کیت بدنه شامل شش قطعه برای هاچبک داغ تویوتا عرضه شده است.
شاید جالبترین جزء این مجموعه، باله عقب قابل تنظیم باشد که بنابر اعلام تویوتا، پایداری در سرعتهای بالا و در زمان ترمزگیری شدید را افزایش میدهد.
کاپوت با هواکش مرکزی از GRMN یاریس به عاریت گرفته شده، هرچند که به جای فیبرکربن از جنس آلومینیوم ساخته شده است، اما به هرحال، خنککاری پیشرانه 1.6 لیتر سه سیلندر را بهبود میبخشد.

تویوتا به منظور افزایش پایداری در پیچها و کاهش ضریب درگ، مسیرهایی برای عبور جریان هوا در پشت چرخهای جلو و گوشههای سپر عقب تویوتا GR یاریس نصب کرده است.
در پایان باید به زیرسپری جلو و صفحه محافظ باک بنزین اشاره کرد، که از تویوتا GR یاریس حاضر در مسابقات تایکیو ژاپن به این مدل منتقل شده است.
نسخه بروزرسانی شده گیربکس 8 سرعته اتوماتیک که در حالت عادی و مخصوصا با فعالسازی حالت اسپرت، سرعت تعویض دنده بیشتری دارد و از پارسال در تویوتا GR یاریس نصب میشود. در هنگام بالا رفتن از سراشیبی، این گیربکس تمایل چندانی به سبک کردن دنده ندارد و دور موتور را در سطح بالا نگه میدارد.

از دیگر ویژگیهای تویوتا GR یاریس 2025 میتوان به تنظیم مجدد سیستم فرمان تحت نظارت Kazuya Ohshima، افزایش 2 میلیمتری طول اتصالات تعلیق عقب به بدنه، افزایش ابعاد محل استراحت پا و تغییر در عملکرد کمکفنرها اشاره کرد. ترمز دستی عمودی را میتوان برای کلیه تیپها سفارش داد، در حالیکه سامانه ایمنی تویوتا Sense حالا به صورت استاندارد در کلیه تیپها نصب میشود.
تویوتا GR یاریس به پیشرانه 1.6 لیتر سه سیلندر توربوشارژ G16E-GTS مجهز شده است، که 304 اسببخار قدرت و 400 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
حداکثر نیرو و گشتاور این پیشرانه به ترتیب در دورشمار 6.500 و 3.250 تا 4.600 دور بر دقیقه حاصل میشود. خروجی پیشرانه به هر دو محور GR یاریس منتقل میشود. در هریک از محورهای این خودرو، دیفرانسیل لغزش-محدود نصب شده است.

قیمت تویوتا GR یاریس در ژاپن از 3.56 میلیون ین (24,700 دلار) برای تیپ پایه با گیربکس دستی آغاز میشود و تا 5.33 میلیون ین (37 هزار دلار) برای تیپ کامل با گیربکس خودکار، بالا میرود.
هنوز مشخص نیست که تویوتا GR یاریس در خارج از ژاپن هم عرضه میشود یا خیر.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source