Wp Header Logo 1392.png


رپورتاژ – آموزش مکانیک خودرو دوره ای است که در سطوح مختلفی برگزار می‌گردد و بهتر است آموزش مکانیک خودرو را در آموزشگاهی با امکانات کافی طی کنید؛ آموزشگاهی مانند مجموعه دارالفنون که پس از طی کردن دوره مکانیکی خودروهای سواری داخلی، امکان ثبت نام در دوره تعمیر ماشین‌های خارجی را نیز برای شما فراهم کرده باشد.


این دوره آموزش مکانیک خودرو در آموزشگاه ما به صورت کار در محیط تعمیرگاهی (محیط واقعی کار) با بهترین امکانات و استفاده از خودروی زنده و استفاده از موتور خودروهای روز همچون TU5 ، EF7 ، L90  ، پراید ، تیبا ،پژو  206 ، پژو 405، پژو پارس، سمند و گیر بکس‌های اتوماتیک و با آموزش برترین اساتید آموزش Auto Mechanic فنی و حرفه ای برگذار می‌شود.

البته همانطور که گفته شد، پس از پایان کلاس‌های مکانیک خودرو سواری درجه 2 می‌توانید در کلاس‌های درجه یک نیز شرکت کرده و تعمیر خودروهای پیشرفته‌تر را نیز بیاموزید.


آموزش مکانیک خودرو


شرح دوره آموزش مکانیک خودرو


آموزش مکانیک خودرو : در این دوره، ابتدا کارآموزان در کلاس‌های مقدماتی و تئوری مکانیک اتومبیل حاضر می‌شوند که در آن اصول پایه‌ای اتومکانیک توسط اساتید مجرب سازمان فنی و حرفه ای به هنرجویان آموزش داده خواهد شد.


چنانچه در این دوره ثبت نام کرده باشید پس از سپری کردن مرحله اول، یعنی کلاس‌های آموزش مکانیک خودرو تئوری وارد کارگاه عملی می‌شوید و می‌بایست آن چه در دوره مقدماتی آموخته‌اید را ، به طور عملی روی موتورهای آموزشی و سایر اجزای خودرو اجرا نمائید. یکی از مهم‌ترین آموزش‌های این دوره شامل دو مورد زیر است:


  • باز کردن موتور خودرو

  • جمع کردن و بستن موتور خودرو


طی دوره مکانیک خودرو، شما عزیزان زیر نظر اساتید متخصص، اصول و نکات لازم جهت ورود به بازار را نیز یاد می‌گیرید.


پس از سپری کردن مرحله قبل، شما با ورود به تعمیرگاه تخصصی آموزشگاه مکانیک دارالفنون این بار می‌بایست به طور عملی نسبت به تعمیر و رفع خرابی‌های خودرو اقدام کنید . با این روش، شما یک سطح خیلی خوب آموزشی از مکانیک خودرو را سپری خواهید کرد و قادر خواهید بود به راحتی وارد بازار کار شوید.


چرا باید در این دوره آموزش مکانیک خودرو ثبت نام کنید؟


شاید یکی از سوالاتی که برایتان به وجود بیاید؛ این است که چرا بهتر است برای ورود به این حوزه در دوره آموزشی شرکت کنید. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به حوزه اتومکانیک (آموزش مکانیک خودرو) علاقه‌مند است، توصیه ما این است که برای یادگیری اصولی و حرفه ای، حتما در کلاس‌های آموزش مکانیکی یک مرکز آموزشی معتبر ثبت نام کنید. همچنین در صورتی که یکی از موارد زیر شامل حالتان شود، به این معنی است که شرکت در این دوره برایتان مناسب است.


اگر به دنبال یک شغل تضمین شده برای آینده ھستید.


اگر به دنبال تخصصی منحصر به فرد ھستید.


اگر میخواھید شغلی با درآمد مناسب و با توجه به تلاش خودتان داشته باشید.


اگر به دنبال استخدام در شرکت های معتبر هستید.


اگر به داشتن شغلی فنی مانند مکانیک اتومبیل علاقه دارید.


نظرات کارآموزان دوره مکانیک خودرو آموزشگاه دارالفنون


یکی از افتخارات ما در مجموعه دارالفنون این است که تمامی شرکت‌کنندگان در دوره، بعد از گذراندن کلاس‌ها و اتمام آن، نسبت به کیفیت و چگونگی اجرای دوره رضایت کامل دارند. این آموزشگاه همیشه در تلاش است تا بتواند بستر مناسبی را برای پرورش افراد متخصص فراهم کند. در این بخش به ارائه برخی از نظرات کارآموزانی که در دوره آموزش مکانیکی شرکت کرده‌اند، پرداخته‌ایم:


آموزش مکانیک خودرو


اشتغال و درآمدزایی با شرکت در آموزش مکانیک خودرو


آموزشگاه ما، یعنی مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون در دوره آموزش مکانیکی خودرو با توجه به نیاز و استاندارد روز دنیا سرفصل‌های دوره آموزشی را به کارآموزان ارائه می‌نماید تا آن‌ها بتوانند به کلیات تئوری و عملی این رشته مسلط شوند و از دانش و تجربه به دست آمده خود در این مرکز، به خوبی بهره ببرند .


آموزش مکانیک خودرو


ضمناً چنانچه در این دوره شرکت کنید، در پایان آن یک مدرک معتبر بین المللی از سمت سازمان فنی و حرفه ای کشور به شما داده می‌شود، که با استفاده از آن می‌توانید از مزایای زیر با توجه به نیاز خود بهره‌مند شوید:


  • دریافت جواز کسب برای افتتاح مغازه مکانیکی

  • دریافت وام اشتغال به عنوان یک متخصص مکانیک وسایل نقلیه سبک

  • ترجمه مدرک برای مهاجرت به عنوان کارگر ماهر


مزاياي گواهينامه آموزشی فني و حرفه اي مکانیک خودرو


ضوابط احتساب دوره‌های آموزش فني و حرفه اي به جاي سوابق تجربی در طبقه بندی مشاغل: در اجراي تبصره ماده 10 آئين نامه ايجاد مراكز كارآموزی و جوار كارگاه و بين كارگاهی موضوع تبصره 2 ماده 110 قانون كار جمهوري اسلامی ايران مصوب( 27/10/71) هيئت محترم وزيران و آئين نامه اجرايي تبصره 1 ماده 49 قانون مذكور(12/2/71) و بر اساس بخشنامه 4660/ ن تاريخ 24/2/73 معاونت نظارت بر روابط كار وزارت كار وامور اجتماعي، ضوابط جايگزيني و احتساب دوره هاي آموزش فني و حرفه ای به جاي تجربه شغلی (سوابق كار)، در طرح های طبقه بندی مشاغل كارگاه های مشمول قانون كار به شرح ذيل می‌باشد:


طي دوره آموزشي مهارت درجه 1، معادل 6 سال تجربه


طي دوره آموزشي مهارت درجه 2، معادل 4 سال تجربه


طي دوره آموزشي مراكز جوار و ضمن كار، آموزش ارتقاء مهارت كمتر از 6 ماه، به تناسب مدت دوره، حداكثر 3 سال تجربی


پس از گذراندن دوره مهارت و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند جواز کسب دریافت کند.


پس از گذراندن دوره مهارت و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند وام خود اشتغالی دریافت کند.


پس از گذراندن دوره و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند گواهینامه خود را ترجمه و بین المللی کند.

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *