Wp Header Logo 1475.png

شرکت رنو پارت، نیسان تیانا را دوباره به ایران آورده و در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ویژه جانبازان عرضه کرده است.
نیسان تیانا جدید

اکستریم VX اکستریم VX

نیسان تیانا نامی آشنا برای ما ایرانیان محسوب می‌شود زیرا پارس‌خودرو بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲، نسل دوم این سدان ژاپنی را در کشورمان عرضه می‌کرد. پس از واردات تعداد اندکی، مونتاژ تیانا توسط پارس‌خودرو آغاز شد تا جایگزینی برای ماکسیمای محبوب اما سالخورده باشد. بااین‌حال، تیانا هرچند فروش نسبتاً مناسبی را تجربه کرد اما نتوانست موفقیت فوق‌العادهٔ ماکسیما را تکرار کند و نهایتاً به دلیل تشدید تحریم‌ها، پس از تنها حدود دو سال از روی خط تولید پارس‌خودرو کنار رفت.

نیسان تیانا جدید

حال اما نیسان تیانا دوباره با جدیدترین نسل خود به ایران بازگشته است اما نه توسط پارس‌خودرو بلکه این بار شرکت رنو پارت اقدام به واردات این سدان ژاپنی از طریق طرح ویژه جانبازان کرده است. البته تیانا به‌عنوان یک محصول مستقل، پس از پایان عمر نسل دوم در سال ۲۰۱۳، کنار گذاشته شد و بجای آن، سدان آلتیما در برخی بازارها با نام تیانا عرضه شد. خودرویی که قرار است با نام تیانا توسط رنو پارت به کشورمان وارد شود نیز اساساً همان نسل ششم آلتیما است که در بازار چین با نام تیانا عرضه می‌شود. این خودرو تولید چین است و توسط جوینت ونچر نیسان دانگ‌فنگ به تولید می‌رسد.

نیسان تیانا جدید

تیانای بازار چین در طراحی بیرونی تفاوت‌هایی با آلتیمای بازار آمریکا دارد تا با سلیقهٔ خریداران چینی هماهنگ باشد. عمدهٔ این تغییرات در قسمت جلو دیده می‌شود یعنی جایی که طراحی جلوپنجره و سپر با آلتیما متفاوت است. در تیانا جلوپنجره‌ای عریض‌تر را می‌بینیم که در طرفین آن تریم مشکی‌رنگ با خطوط کرومی تا زیر چراغ‌ها کشیده شده است. علاوه بر این، طراحی ورودی‌های هوای طرفین سپر هم متفاوت است. در عقب اما شاهد نمای تقریباً یکسانی با آلتیما هستیم. این سدان ژاپنی تولید چین ۴,۹۰۶ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۴۷ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۲۵ میلی‌متر است.

نیسان تیانا جدید

تیانا در چین با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر از سری MR رنو-نیسان ولی تولید دانگ‌فنگ عرضه می‌شود که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ تراکم متغیر قابل انتخاب خواهد بود. رنو پارت برای واردات نسخه تنفس طبیعی را انتخاب کرده است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. به لطف این نیرو، تیانا ظرف ۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

نیسان تیانا جدید

رنو پارت برای واردات نسخهٔ نسبتاً مجهز تیانا را انتخاب کرده است که از امکانات قابل‌قبولی مثل کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک‌راننده سطح دو، هشدار خروج از خط، سیستم پایش نقاط کور، هشدار خستگی راننده، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی، سیستم فعال مقابله با سروصدا، نمایشگر هدآپ، شارژر بی‌سیم گوشی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه دو منطقه‌ای و… بهره می‌برد. قیمت تیانا در چین از ۱۷۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۵,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود و در گران‌ترین نسخه به ۲۳۹,۸۰۰ یوآن معادل ۳۴ هزار دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *