به گزارش بازار، پارسخودرو طی ماههای اخیر در نقش بازوی کاملاً فعالی برای سایپا عمل کرده است. این شرکت با تولید سهند S و کوییک GXR-L موفق شد بخش قابلتوجهی از تعهدات معوقه گروه سایپا را به سرانجام برساند. پس از آغاز تولید پارسخودرو P۹۰ یا همان کادیلا سابق، این شرکت اکنون خبر عرضه سهند اتوماتیک در آینده نزدیک را اعلام کرده است.
سهند اتوماتیک مانند تیپ دندهای این خودرو، سهند S، به پیشرانه M۱۵ بهینه مجهز است. این پیشرانه حداکثر ۹۰ اسببخار قدرت و ۱۳۷ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. این پیشرانه از استاندارد عدم انتشار آلایندگی یورو ۵ پیروی میکند و در مقایسه با نسخههای قبلی موتور M۱۵، به نگهداری دقیقتری نیاز دارد.
سیستم انتقال قدرت سهند اتوماتیک به گیربکس ضریب متغیر پیوسته یا CVT متکی است. این گیربکس بهصورت مصنوعی، ۶ دنده را برای راننده شبیهسازی میکند. گیربکس CVT ششسرعته پیشازاین در ساینا اتوماتیک و کوییک اتوماتیک نیز به کار رفته است.
سیستم تعلیق سهند اتوماتیک در مقایسه با سهند S تغییری نکرده است؛ ازاینرو همچنان سیستم مکفرسون در جلو و میله پیچشی در عقب وظیفه مهار ضربات وارده را برعهده دارند. ترمزهای جلو نیز از نوع دیسکی و ترمزهای عقب از نوع کاسهای هستند. سهند اتوماتیک با رینگهای ۱۴ اینچی آلومینیومی به دست مشتریان میرسد، درحالیکه سهند S رینگ فولادی و قالپاق پلاستیکی دارد.
امکانات و تجهیزات سهند اتوماتیک به شرح زیر هستند:
تجهیزات ایمنی: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستمهای ایمنی ABS-ESC-EBD-TCS-HAS-BAS، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده.
تجهیزات رفاهی: سیستم تهویهمطبوع اتوماتیک، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، روکش صندلی چرم و پارچه، درگاه USB، تریم داخلی دورنگ، ۴ شیشه برقی، آینههای جانبی تاشوی برقی با گرمکن، سنسور پارک عقب، مهشکن جلو و عقب، اتولایت و دیلایت، سیستم صوتی همراه نمایشگر ۷ اینچی، دوربین عقب و آنتن کوسهای.
باید به این موضوع اشاره کنیم که سهند اتوماتیک در قالب ۲ تیپ E و L تولید خواهد شد. تیپ E نسخه فولآپشن این خودرو است و تیپ L آپشنهای کمتری دارد.
source